Partnerinterview met Theo van de Limburgia Patisserie

De Klavervierpas wordt bij jullie opvallend veel gebruikt, met al bijna 300 transacties. Hoe komt dat, denkt u?

Een groot deel van dat succes komt doordat we besloten hebben om ook op zondag open te gaan. Er werd door veel mensen aangegeven dat er op zondag in Beuningen weinig te doen is, en dat er behoefte was aan een plek om naartoe te gaan. We hebben dat uitgeprobeerd, en het bleek een schot in de roos. Vooral pashouders weten ons dan goed te vinden. Het mooie is dat mensen elkaar op zo’n dag beter leren kennen en zelfs gaan helpen. De gemeenschap wordt hechter. Omdat ik al zo lang in Beuningen woon, ken ik veel mensen persoonlijk. Soms help ik ze een handje door ze aan elkaar voor te stellen. Zo creëer je een fijne, sociale sfeer waar iedereen zich welkom voelt.

Hoe reageren uw klanten eigenlijk op het gebruik van de Klavervierpas?

Over het algemeen zijn de reacties heel positief. Mensen waarderen het enorm dat ze de pas kunnen gebruiken voor dagelijkse dingen zoals een kop koffie of gebakje. Wel merk ik dat sommige klanten het jammer vinden als bepaalde regelingen verdwijnen. Een goed voorbeeld daarvan is de witgoedregeling die recent is komen te vervallen. Daarmee konden pashouders tot €400 gebruiken voor de aanschaf van een koelkast of wasmachine. Dat soort regelingen zijn voor veel mensen echt een uitkomst.

Heeft de Klavervierpas uw klantenkring of verkoop veranderd?

Zeker weten! Wat ik vooral bijzonder vind, is dat het voelt alsof ik iets kan weggeven aan de mensen die het echt nodig hebben, zonder dat ik het zelf hoef te betalen. Het geeft een goed gevoel om iets te kunnen betekenen voor mensen die het niet altijd makkelijk hebben. En het heeft ook de band met mijn klanten versterkt. Ze waarderen dat je hen helpt, en dat zorgt voor een sterkere betrokkenheid.

Wat zou u zeggen tegen een bedrijf dat twijfelt om zich aan te sluiten bij de Klavervierpas?

Dan zou ik zeggen: "Waarom twijfelen? Doe het gewoon!" Je laat echt kansen liggen als je je niet aansluit. Niet alleen haal je meer klanten binnen, je helpt ook mensen die anders misschien niet zouden komen. En het mooiste is dat het je niets kost. Het geeft je de kans om echt iets terug te doen voor de gemeenschap, zonder dat je zelf iets hoeft weg te geven. Voor mij is dat een win-win situatie. Dus als je nog twijfelt, stop ermee en sluit je aan